Study of Demand Factors in a Sexuality Guidance Service: The APROPO Case

Authors

DOI:

https://doi.org/10.26439/comunica360.2025.n3.7875

Keywords:

orientación en sexualidad, consejería virtual, inteligencia artificial, salud sexual, salud reproductiva

Abstract

Sexual  and  reproductive  health  counseling  services  have  been  characte-rized, since their origin, by constant evolution. This evolution stems from changes in the demand of diverse audiences and from the availability of communication resources used in service delivery. This article analyzes the factors that influence the demand for the digital channels of APROPO’s sexuality guidance service, based on the description of the characteristics of this demand in the digital environment. Such demand is closely related to the sexual and reproductive health situation of adolescents and young people, a popu-lation in a situation of vulnerability.

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Author Biographies

  • Melanie Susan Hammond Cisneros, Universidad de Lima

    Docente de la Facultad de Comunicación de la Universidad de Lima, magíster en Comunicación y Educación por la Universidad Autónoma de Barcelona.

  • Rodolfo Alejandro Herrera Santamaría, Universidad de Lima

    Docente de la Facultad de Comunicación de la Universidad de Lima, magíster en Gerencia Social por la Pontificia Universidad Católica del Perú.

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Published

2025-12-18

Issue

Section

Comunicación y Salud pública

How to Cite

Study of Demand Factors in a Sexuality Guidance Service: The APROPO Case. (2025). Comunica360°, 3, 38-56. https://doi.org/10.26439/comunica360.2025.n3.7875

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