Digital Entrepreneurships and Business Models Canvas: Applied Research for Communication University Students

Authors

  • Jorge Montalvo-Castro Universidad de Lima (Perú)

DOI:

https://doi.org/10.26439/contratexto2016.n025.656

Abstract

Digital economy requires other business models different to the ones present in the physical world; therefore, they should be studied from a particular perspective. In this research a variety of canvas formats or business model canvas are compared and analyzed. The entrepreneurial intention of Communication students from the University of Lima is also studied. The methodology included a survey among students and an educational experience within the subject: Advertising Creativity. The main result of this research is a proposal canvas to design digital entrepreneurships in Communication, whether commercial or social businesses.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Jorge Montalvo-Castro, Universidad de Lima (Perú)
    Licenciado en Ciencias de la Comunicación por la Universidad de Lima. Tiene estudios de máster en Tecnologías Integradas y Sociedad del Conocimiento en la Universidad Nacional de Educación a Distancia (UNED) de España. Es profesor de la Facultad de Comunicación de la Universidad de Lima e investigador del Instituto de Investigación Científica (IDIC) de la misma universidad. Ha publicado
    libros y artículos académicos sobre creatividad, comunicación educativa y tecnologías digitales. Posee una larga experiencia como creador y productor de
    anuncios publicitarios, campañas sociales y materiales educativos. Es socio fundador del Laboratorio de Innovaciones en Comunicación y Educación (LINCE).

Downloads

Published

2016-07-08

Issue

Section

Comunicación y emprendimiento

How to Cite

Montalvo-Castro, J. (2016). Digital Entrepreneurships and Business Models Canvas: Applied Research for Communication University Students. Contratexto, 25(025), 155-170. https://doi.org/10.26439/contratexto2016.n025.656

Most read articles by the same author(s)