Jugar en contextos tecnológicos: uso y disfrute de Internet por niños y niñas de 8 a 10 años en Argentina, Paraguay y Perú
DOI:
https://doi.org/10.26439/contratexto2013.n021.42Abstract
Para este artículo tomamos como fuente de análisis los hallazgos de la investigación comparativa «Uso y disfrute de internet por niños de 8 a 10 años en tres escuelas de Argentina, Paraguay y Perú». Allí encontramos que más allá de las diferencias y particularidades de los contextos nacionales, estos tienen en común que el uso y disfrute que los menores hacen de internet está marcado según clase, género, edad y nivel socioeconómico. En este caso analizaremos de qué manera estas variables intervienen y se combinan en el consumo cultural que los niños y las niñas hacen en contextos tecnológicos, dirigiendo sus deseos, fantasías y preferencias.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
All of the works published are licensed under a CC BY 4.0 Creative Commons Attribution license. (updated on March 1st 2021)
The content of the journal may be shared in any material or format. The content may be adapted, contributed upon and transformed. Both possibilities are only permitted in so far as they complete the following conditions:
- Attribution: Credit must be given where it is due, a link to the license must be provided and changes, if made, must be indicated. This should be done in the manner deemed appropriate, without suggesting that the licensor promotes you or your use of the material.
Ownership rights
The patrimonial rights for Contratexto are published under a Creative Commons BY 4.0 license, allowing authors to keep the patrimonial rights to their work without restrictions.
If a work published in Contratexto were to be copied, distributed, spread, or any other activities contemplated in the aforementioned license, the author(s) and the journal must be mentioned visibly and expressly.
Self-archive
This journal allows and encourages authors to post items submitted to the journal on personal websites or institutional repositories both prior to and after publication, while providing bibliographic details that credit, if applicable, its publication in this journal.