Advertising and New Narrative: Linearity to Transmediality

Authors

  • Marisa Avogadro-Thomé Instituto Universitario de Seguridad Pública (Argentina)
  • Sergio Ricardo Quiroga Instituto Cultural Argentino de Educación Superior (Argentina)

DOI:

https://doi.org/10.26439/contratexto2016.n025.651

Abstract

Our environment has changed. We live in a real and virtual society, where new Information and Communications Technology (ICT) offers us various possibilities of information generation and transmission, getting through geographical and cultural barriers and crossing the world in record time. The digital revolution is not over and the media ecosystem as a consequence has not stabilized yet. The increasing use of media and ICT has put traditional media in crisis within the transformation of the Advertising industry context and the alternative funding and business practices. Therefore, this article presents a critical analysis on Advertising and the new narratives, trying to find adequate bibliographical support to study the path from linearity to transmediality.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Marisa Avogadro-Thomé, Instituto Universitario de Seguridad Pública (Argentina)
    Máster en Comunicación y Educación por la Universidad Autónoma de Barcelona. Periodista especializada en nuevas tecnologías. Escritora y editora. Coordinadora de la Sección ‘RazónArte’ en la revista electrónica Razón y Palabra’, México (www.razonyapalabra.org.mx) y autora de reseñas literarias en la revista lecturaobligada.com (España). Profesora de la Licenciatura en Seguridad Pública, IUSP, Mendoza, Argentina. Ha publicado artículos y libros sobre poesía, comunicación y temas afines.
  • Sergio Ricardo Quiroga, Instituto Cultural Argentino de Educación Superior (Argentina)
    Comunicador y periodista. Fundador y coordinador de la Cátedra Pensamiento
    Comunicacional Latinoamericano, del Instituto Cultural Argentino de Educación Superior (ICAES), Villa Mercedes, San Luis, Argentina. Profesor de Epistemología y Práctica. Escritor. Autor de artículos y libros sobre comunicación, periodismo, cultura, política y nuevas tecnologías.

Downloads

Published

2016-07-08

Issue

Section

La publicidad en la cultura de lo ‘hiper’ y lo ‘trans’