The press in the midst of the perfect storm

Authors

DOI:

https://doi.org/10.26439/comunica360.2023.n1.6813

Keywords:

press, newspapers, digital era, data verification, value-added

Abstract

The essay emphasizes that journalism should no longer focus solely on providing news but on fact-checking and creating value-added content that engages readers. Additionally, it highlights the importance of adapting to the digital era to maintain relevance and credibility. While the rise of digital platforms continues, there is still significance in print media, where the press captivates consumer interest, especially in Peru, a country not exactly known for being particularly bookish.

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Author Biography

  • Juan Carlos Tafur Rivera

    Bachiller en Humanidades con mención en Psicología por la Pontificia Universidad Católica del Perú. Estudios vigentes en la maestría de Historia del Arte en la Pontificia Universidad Católica del Perú. Ha sido director fundador de los diarios Correo, La Primera, Diario16 y Diario Exitosa, además de conductor de diversos programas radiales y televisivos. Es expositor regular en el SAE Empresarial de Apoyo Consultoría y ha sido columnista en el diario La República y videocolumnista en el portal La Mula.pe. Hoy dirige el portal periodístico Sudaca.pe.

Published

2023-12-20

Issue

Section

Reflexiones desde la experiencia

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