Improvement of the NPS and FCR indicator in a company in the call center sector

Authors

DOI:

https://doi.org/10.26439/ing.ind2024.n47.7118

Keywords:

call centers, continuous improvement process, customer services, consumer satisfaction, quality control

Abstract

The objective of this research is to show a work plan for the improvement of the NPS (net promoter score) and FCR (first call resolution) indicators in a company of the Call Center sector, using continuous improvement tools for the optimization of the process. The research begins with the identification of the problem detailing historical data of the NPS and FCR indicators, contextualization and understanding of the problem, justification of the problem showing a total loss of S/666 750 soles in the first half of 2022 for not meeting the objective, analysis of the causes, implementation of improvements in the processes of greater impact and that is applicable transversely to the entire organization globally, results of the improvements implemented with data obtained in the second half of 2022 of S/ 540 000 and projection of benefits for the year 2023 of S/ 794 000.

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Author Biography

  • Alonso Fernandino García Gallo, Universidad de Lima, Facultad de Ingeniería, Lima, Perú

    MBA e ingeniero industrial por la Universidad de Lima, Perú; certificación Lean Six Sigma Black Belt en Pacífico Business School, Perú; especialización en Gestión de Procesos y Proyectos de Centrum PUCP Business School, Perú. Actualmente se desempeña como  PMO Global Expert en Atento Perú, donde lidera proyectos de transformación global y optimización de procesos. Posee experiencia previa en roles como jefe de Procesos e Innovación en Covisian Group, analista de Mejora Continua en Los Portales y analista de Procesos en Avianca Perú.

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Published

2024-12-11

Issue

Section

Business engineering

How to Cite

Improvement of the NPS and FCR indicator in a company in the call center sector. (2024). Ingeniería Industrial, 47, 161-187. https://doi.org/10.26439/ing.ind2024.n47.7118