MOOCs for continuing education in information systems during the pandemic
DOI:
https://doi.org/10.26439/ciis2022.6075Keywords:
education, computing, MOOC´sAbstract
The continuing education of the Universidad Autónoma de Campeche community during the COVID-19 pandemic was carried out through the Coursera for Campusvprogram. This paper presents the methodology and analysis of the results obtained from the university community that participated in the platform program in the area of Information Systems.
Downloads
References
García-Peñalvo, F. J. (2020). El sistema universitario ante la COVID-19: Corto, medio y largo plazo. Universidad. https://www.universidadsi.es/sistema-universitario-covid-19/
Universidad Autónoma de Campeche. (28 de agosto de 2020). Políticas de operación durante la enseñanza remota para continuidad del servicio académico para el ciclo escolar 2020-2021. San Francisco de Campeche, Campeche, México.
Martin, N., Kelly, N., & Terry, P. (2018). A framework for self-determination in massive open online courses: Design for autonomy, competence, and relatedness. Australasian Journal of Educational Technology, 34(2). https://doi.org/10.14742/ajet.3722
Suárez, D. (2012). iTunesU y Coursera: Pedagogía universitaria 2.0. Pontificia Universidad Católica Madre y Maestra (PUCMM), Centro de Desarrollo Profesoral (CDP), 9(18), 6–8. http://hdl.handle.net/20.500.12060/639
Polanco Martínez, G. G., Holguín, I. G., & Vázquez, J. A. (2018). Estudio comparativo entre estudiantes y docentes del Instituto Tecnológico de Chihuahua en la utilización de los recursos online masivos y abiertos (MOOCs). Revista de la Facultad de Contaduría y Administración de la Universidad Autónoma de Chihuahua, 15(46), 87-105. http://fca.uach.mx/institucionales/2020/02/17/excelencia-administrativa-vol-46.pdf#page=89