Beyond Boundaries: Generative AI for Sustainable Academic Advancements

Autores/as

  • Mushtaq Bilal University of Southern Denmark

DOI:

https://doi.org/10.26439/ciis2023.7076

Palabras clave:

ChatGPT, OpenAI, inteligencias artificiales generativas

Resumen

Since its launch in November 2022, Open AI’s chatbot Generative Pre-trained Transformer, commonly known as ChatGPT, has become one of the most popular generative AI applications in the world (OpenIA, n. d.). Academics across the world are concerned about how ChatGPT is dramatically changing the pedagogical and research landscape. In this paper, I discuss some of the best practices for using ChatGPT for academic purposes.

 

Descargas

Los datos de descarga aún no están disponibles.

Biografía del autor/a

  • Mushtaq Bilal, University of Southern Denmark

    Investigador postdoctoral en el Centro Hans Christian Andersen de la Universidad del Sur de Dinamarca. Posee un doctorado en Literatura Comparada de la Universidad de Binghamton en Nueva York. Su trabajo ha sido publicado en revistas académicas y también en periódicos, como The Washington Post y el LA Times. Mushtaq cuenta con una audiencia en línea de 250,000 seguidores en Twitter y LinkedIn, donde escribe sobre simplificar el proceso de redacción académica. Es frecuentemente invitado para dar charlas en las principales universidades en los Estados Unidos, Europa y Asia del Sur.

Referencias

AI for Research. (n. d.) Scite.Ai. Accessed 4 November 2023. https://scite.ai.

ChatGPT. (n. d.) OpenAI. Accessed 4 November 2023. https://openai.com/chatgpt.

Lawyer Who Used ChatGPT Faces Penalty for Made Up Citations (2023, November 4). The New York Times. Accessed 4 November 2023. https://www.nytimes.com/2023/06/08/nyregion/lawyer-chatgpt-sanctions.html.

Publicado

2024-07-02

Cómo citar

Beyond Boundaries: Generative AI for Sustainable Academic Advancements. (2024). Actas Del Congreso Internacional De Ingeniería De Sistemas, 17-20. https://doi.org/10.26439/ciis2023.7076